۶ ماده غذایی مهم در تناسب اندام

با تنبلی هم می توان شکم خود را آب کرد

 


  ۶ ماده غذایی مهم در تناسب اندام

 

 


 

برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه ۳ عدد سیب میل کنند.

 

یکی از دلایل اصلی اضافه وزن، ورود مواد غذایی صنعتی به برنامه‌ غذایی مردم است.

 

مواد غذایی‌ای که در این مقاله معرفی می‌کنیم باعث کنترل قند خون شده و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. برای همین جلوی اشتها را گرفته و به لاغری و زیبایی اندام شما کمک می‌کند.

 


کلم قرمز

در طول قرن‌ها مردم و به ویژه کشاورزان از کلم به عنوان یک ماده غذایی اصلی و مفید استفاده کرده‌اند. اما امروزه سبزیجات متنوع دیگر جای کلم را گرفته‌اند. باید بدانید کلم کم کالری (هر نصف فنجان حاوی ۱۶ کالری ) و سرشار از فیبر است. برای همین یک ماده غذایی لاغر کننده‌ جادویی به شمار می‌رود. کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

میزان مصرف:
روزانه نصف فنجان کلم پخته یا یک فنجان کلم خام. ابتکار به خرج داده و غذا و سالادهای متنوع تهیه و میل کنید.


سیب

سیب سرشار از فیبرهای حلال است و می‌تواند میزان قند خونتان را ثابت نگه دارد. یک عدد سیب متوسط حاوی ۴ گرم فیبر به ویژه پکتین است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.
برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه ۳ عدد سیب میل کنند.
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف سیب نه تنها باعث کاهش وزن در زنان می‌شود بلکه میزان گلیسمی خون آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سیب را پوست میل کنید.

میزان مصرف:
روزانه یک عدد سیب میل کنید. سیب حاوی ۸۰ کالری است و یک عصرانه‌ی ایده آل محسوب می‌شود.


دارچین

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین باعث کاهش گلیسمی خون می‌شود. در واقع بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه یک چهارم یا نصف یک قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

میزان مصرف :
روزانه نصف قاشق چای‌خوری دارچین مصرف کنید. این میزان برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است. اما اگر شما از طرفداران این ادویه‌ی معطر هستید می‌تواند تا یک یا دو قاشق چای‌خوری در روز نیز مصرف کنید.
توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشوید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت می‌شود.


تخم‌مرغ

اگر یک ماده‌ غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم‌مرغ بخت برگشته است. تخم‌ مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است. از آن جایی که تخم‌مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.

محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

میزان مصرف:
یک عدد تخم‌مرغ کافی است. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی حدوداً ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است که کمتر از ۲ گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم‌مرغ ) و یک برش نان کامل ( سبوس‌دار ) میل کنید.


دانه‌های روغنی

تخمه‌ کدو، تخمه‌ آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود این که این دانه‌های روغنی سرشار از چربی‌اند (۱۲ تا ۱۴ گرم در ۳۰ گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است. علاوه بر این در هر ۳۰ گرم از این دانه‌های روغنی ۴ تا ۹ گرم پروتئین وجود دارند.

در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی ۲۷ میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه‌های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

میزان مصرف:
یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه‌های روغنی کافی است. توجه داشته باشید دانه‌های روغنی پرکالری است پس در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. می‌توانید برای عصرانه یک مشت تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتاب‌گردان میل کنید.


سرکه

بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، ۱۹ تا ۵۵ درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

نتیجه‌ پژوهش‌ها نشان داده است که سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین همیار لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد.

در خصوص سرکه بالزمیک مراقب باشید زیرا به اکثر این محصولات صنعتی قند اضافه می‌کنند.

میزان مصرف:
۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری. توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.

آیا کسی در دنیا هست که دوست نداشته باشد شکمش را آب کند؟ همه ما دوست داریم اندام های زیبا و شکم های تخت داشته باشیم. این مساله علاوه بر زیبایی، برای سلامتی نیز مفید و لازم است. اما بیشتر ما یا وقت نداریم یا تنبلی می کنیم و سراغ ورزش و رژیم و ... نمی رویم اما همچنان رویای لاغری در سر داریم. اما باید بدانید با روش های ساده و تنبلی هم می توان چربی های اضافه را تا حدی کم کرد.

باید بدانید معده یکی از اندام هایی است که به غذاهای روزانه واکنش مستقیم نشان می دهد. برای اینکه شکم شما بزرگ دیده نشود از خوردن گیاهان گازدار، جویدن آدامس، خوردن نمک، نوشیدن نوشیدنی های کربوهیدرات دار و خوراکی های شیرین خودداری کنید. اینگونه غذاها باعث جذب و نگهداری آب در معده و باد کردن آن می شوند.

اگر روزانه سه وعده غذای زیاد مصرف می کنید، سعی کنید آن را به 5 یا شش وعده در روز افزایش و میزان غذا را تا حد امکان کاهش دهید.


1. خوردن هندوانه پس از غذا

بر اساس یافته های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش های بسیار چاق برای حدود 3 ماه، متوجه کاهش 64 درصدی چربی های این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود در غذاها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربی های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می شود.

این اسیدها باعث سوختن کالری های موجود در مواد غذایی می شوند. به همین دلیل، توصیه می شود پس از غذای خود دسرهایی همچون هندوانه یا دیگر منابع اسید آمینه همچون غذاهای دریایی، آجیل و دانه های خوراکی مصرف کنید.

2. لباس های تنگ نپوشید

برای اینکه شکم بزرگ شما چندان زشت دیده نشود لباس های خیلی تنگ نپوشید و از انواع لباس هایی استفاده کنید که بزرگی شکم را در خود ناپدید می کنند. برای این منظور باید مسایل زیر را مد نظر داشته باشید:

• انتخاب پارچه مناسب: از پوشیدن لباس های استرچ، کشی، لایکرا و کشباف خودداری کنید. این پارچه ها باعث بیشتر دیده شدن وزن اضافه می شوند. پارچه های بافت دار همچون ابریشم، پنبه، ریون یا پشم های سبک را انتخاب کنید.

• لباس روپوش دار بخرید: لباس هایی که رویه های بلند دارند انتخاب های مناسبی هستند زیرا باعث پوشیده شدن منطقه شکم و کمر می شوند. با این نوع لباس ها می توانید خیلی ساده و سریع بزرگی شکم خود را پنهان کنید.

• بالاتنه های بافت دار بخرید: بالاتنه هایی انتخاب کنید که در قسمت یقه و گردن طرح و زیورآلات داشته باشد تا همه توجه ها به بالای لباس جذب شود و کسی به شکم و پهلوهای شما نگاه نکند.

• خریداری کمربندهای تیره: کمربندهایی که قسمت سینه و کمر را از هم جدا می کنند نیز ایده خوبی برای مخفی کردن شکم و پهلو هستند. این نوع کمربند باعث می شود تا نگاه ها به قسمت بالای بدن جذب شود و بزرگی شکم چندان به چشم نیاید.

3. یک ساعت زودتر بخوابید

اگر خواب کافی داشته باشید، در روز بعد تمایلی برای پرخوری نخواهید داشت. اگر خواب کافی داشته باشید و درست غذا بخورید و به طور مرتب ورزش کنید، استرس شما کم و چربی های شکمتان آب می شود.

کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکمی می شود. یک محقق کانادایی ثابت کرده است افرادی که 5 تا 6 ساعت در شب می خوابند حدود 35 درصد بیش از افرادی که 7 تا 8 ساعت می خوابند، اضافه وزن پیدا می کنند.

4. زیاد آب بنوشید

شاید هنگام تشنگی دوست داشته باشید نوشابه، سودا یا ماءالشعیر بنوشید اما باید بدانید حباب های موجود در نوشیدنی های گازدار موجب باد کردن شکم و بزرگ تر دیده شدن آن می شوند. بهترین نوشیدنی، آب است. تا حد امکان سعی کنید 8 لیوان در طول روز آب بنوشید.

5. دانه های خوراکی مفید و پروتئین زیاد مصرف کنید

کربوهیدارات های تصفیه شده موجود در دانه های خوراکی همچون گندم نه تنها برای سلامتی مفید هستند، بلکه به آب شدن چربی های شکم نیز کمک می کنند. در تحقیقاتی ثابت شده افرادی که در رژیم غذایی خود از دانه های خوراکی استفاده می کنند دو برابر سریع تر از افرادی که این مواد را مصرف نمی کنند، لاغر می شوند. دانه های خوراکی تولید انسولین – هورمونی که باعث ذخیره چربی می شود - را کاهش می دهد و باعث سرعت بخشیدن به روند سوختن چربی های شکم می شوند.

پروتئین نیز در این امر بی تاثیر نیست. برای تامین پروتئین در طول روز می توان از تخم مرغ برای صبحانه، ساندویچ گوشت بوقلمون برای ناهار، شیر یا ماست کم چرب برای میان وعده، ماهی کبابی و سبزیجات برای شام استفاده کرد.


6. اضافه کردن سرکه به مواد غذایی روزانه

ماده اولیه موجود در سرکه که باعث بوی تند و مزه ترش آن می شود، آب کننده چربی نیز هست. در تحقیقاتی ثابت شده است افرادی که در طول روز بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، سریع تر از باقی افراد می توانند چربی های اضافه شکم خود را آب کنند.

7. آهسته غذاخوردن

هنگامی که عصبی یا مضطرب هستیم، غذا را می بلعیم و درست نمی جویم. این کار باعث جمع شدن چربی در شکم و بزرگ شدن آن می شود. برای نداشتن شکم بزرگ سعی کنید لقمه های کوچک بردارید، آن را به طور کامل بجوید و مزه غذا را به درستی حس کنید. این روند باعث کم شدن کورتیزول و همچنین کاهش میزان غذای مصرفی می شود.

8. صاف ایستادن

صاف ایستادن باعث می شود تا لاغرتر دیده شوید. باید سعی کنید همیشه صاف بنشینید و صاف بایستید و این را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. برای این منظور می توانید پیلاتس تمرین کنید. پیلاتس یکی از بهترین ورزش ها برای زیبا کردن شکم و کمر است.

تمرینی ساده برای اینکه در طول روز صاف بایستید را حتی در رختخواب نیز می توانید انجام دهید: شکم خود را به داخل و به سمت ستون مهره ها بکشید. به آرامی کمر خود را روی رختخواب صاف کنید، با بیرون دادن نفس خود، شکم را پایین فشار دهید و هنگام نفس گرفتن آن را رها کنید. این کار را ده بار انجام دهید.

[ سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳٩٢ ] [ ۱٠:۳٩ ‎ق.ظ ] [ امیر ]
.: Weblog Themes By SlideTheme :.